HTML

BKV-pótló

Friss topikok

  • Daland: Ha napokra előre szeretnék fuvart hirdetni mint autós miért nem jelenik meg vajon a táblán a többi... (2010.01.19. 21:15) Ezt nyomtasd ki
  • Panzer: Szerintem is lehetne folytatni a dolgot akar a sztrajk utani idoszakban is. A modszer lathatoan mu... (2010.01.17. 19:28) BKV-pótló járat indul
  • Montegobay: @zircsi: Köszönjük! Nagyon jó viszont-tudni a fejleményeket! Bár már kiszállásnál is igen hálás vo... (2010.01.17. 14:14) Elkészültünk, felkészültünk a mára, hajrá
  • ikeriker: Diósd-6-os úton (esetleg budafokon és a XI. kerületen) át- Lágymányosi híd, Vágóhíd u. minden hét... (2010.01.15. 19:45) Mit tehetsz BKV-pótlóként?
  • nelifant: Szeretném én is azt mondani - ahogyan gondolom - hogy ez egy korrekt, jószándékú és segítőkész ke... (2010.01.15. 16:10) Rengeteg felajánlás érkezik a Facebookon

Linkblog

Archívum

BKV-pótló járat indul

2010.01.13. 17:56 dzsii

(Frissítés: elkészült az utazást szervező weblapunk, részletek a poszt alján!)

Csütörtökön felvirrad a BKV sztrájk harmadik napja, harmadik napja fogunk fagyoskodni a megállókban, állni a dugóban, gyalogolni órákig a szmogban és nézünk majd mindenkire igen morcosan.

Ez egy jó alkalom arra, hogy megmutassa Budapest, mennyire képes segíteni önmagán, mennyire vagyunk képesek egy kicsit rendesek lenni egymással.

Csütörtökön vegyél fel az autódba gyalogosokat, és stoppolj bátran, ha buszra várnál.

A BKV-pótló Mozgalom 3 szabálya az autósoknak:
1. Írd fel egy A4-es lapra melyik városrészbe mész.
2. Tedd jobboldalt előre a szélvédő alá.
3. Ne kérj pénzt a fuvarért.

A BKV-pótló Mozgalom 3 szabálya a gyalogosoknak:
1. Csak azt az autót intsd le, ami a te irányodba megy.
2. Csak akkor beszélgess, ha a sofőr is beszélgetni akar.
3. Kedves dolog, ha van nálad 100 Ft megköszönni a fuvart.

A buszmegállók az alapértelmezett találkozópont, a KRESZ szabályait azért ne
felejtsd el teljesen!

Ahhoz, hogy működjön a rendszer, el kell juttatnunk a lehető legtöbb emberhez. Küldd tovább ezt a levelet a budapesti ismerőseidnek!

Facebook:
www.facebook.com/bkvpotlo

Twitter:
www.twitter.com/bkvpotlo

Elkészült az utazást szervező weblapunk: colabs.hu/bkvpotlo - használjátok egészséggel! A4-es lapokat a kézbe és mindenkinek hajrá a mához! Fotózni és belinkelni ér! :)

A BKV-pótló a 4K! és a Colabs kezdeményezése.

210 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://bkvpotlo.blog.hu/api/trackback/id/tr641669949

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csatlakozz az utas-érdekképviseleti klubhoz! 2010.01.16. 21:59:24

Klub címe, csatlakozás:http://iwiw.hu/pages/community/comdata.jsp?cID=2794219

Trackback: Nyílt levél a sztrájkoló BKV szakszervezeteknek 2010.01.16. 21:59:01

Tisztelt sztrájkoló szakszervezetek!Két napja létrejött egy sztrájkot nem támogató klub az iwiw -en „Akiknek a tökük ki van a BKV sztrájkkal” klub. A bajunk a sztrájkkal, hogy az Önök követelését elfogadhatatlanak tartjuk, ahoz képest, hogy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.13. 19:27:13

Végre egy értelmes, alulról építkező megoldási javaslat!

törzsmókus 2010.01.13. 19:27:51

bicikliiii
(mondjuk ez se rossz)

mldrv 2010.01.13. 19:33:29

igen légyszi vki engem is vegyen fel:) csak kérdés, mennyi idő alatt fog ez a kezdeményezés elterjedni
meglátjuk holnapra:) ha látok mást stoppolni sikeresen, én is megpróbálom!

bkvbroki 2010.01.13. 19:44:46

wow, tetszik. holnap kipróbálom.

egyébként érdemes a gyalogoknak is elkészíteniük a jól látható viszonylattáblát, esetlegesen azzal integetni, biztos-ami-biztos azok az autósok is bekapcsolódhassanak, akik kedvet éreznek hozzá, de nem értesültek a pótlómozgalomról, meg még netalántán pont útba is vannak esve.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2010.01.13. 20:30:59

Úgy hallom, hogy hamarosan lesz letölthető A4-es mintalap is... de addig is itt van egy minta, erre már holnap reggel rá lehet firrkantani az uticélt.

Szurkolunk ennek a "társasjátéknak"... holnap közösségi összefogásból vizsgázik a főváros. :)

Ja, a link: stipistop.com/bkv-potlo-letoltheto-kozossegi-projekt-vegyel-reszt-te-is/

natokatona · http://www.myspace.com/sculpsit 2010.01.13. 21:05:43

Höhöhö szervkereskedők, szatírok, kéjgyilkosok előnyben :D
Én gyalogolok. Az egészséges. Főleg meló előtt egy laza 1 óra gyaloglás:D

anyadamedve 2010.01.13. 21:08:59

Ma a budai oldalon hárman vártunk majd 40 percet buszra de nem jött egy szál se. Megpróbáltuk a stoppolást és 2 autós is megállt. A második szerencsére el tudott vinni minket a keletibe , így nem kellett tovább fagyoskodni. Vannak még jó arcok érdemes másnak is megpróbálnia.

Kantin 2010.01.13. 21:14:07

@anyadamedve: En is stoppoltam es az 5. auto megallt! Nyari elmenyeim kozott rengeteg stoppolas volt, igy mikor elment elottem a hev rogton indultam stoppolni:) 15/f

jaffandi 2010.01.13. 21:18:29

@natokatona: hááát, 3 fokban, hósesésben annyira nem nyerő, legalábbis nálam. én ennél sajna kényelmesebb vagyok :)

Miizu 2010.01.13. 21:20:30

Engem és még egy anyát két gyerekkel felkapott egy autós, valahogy rendesebbek most az autósok..

Fáradt Vándor 2010.01.13. 21:22:36

Ha valaki (praktikusan egy fiatal, csinos hölgy) kibírja egy kerékpár csomagtartóján, vagy a vázon, akkor jöhet velem a Váci út - Árpád-híd - Margitsziget - Margit-híd (ott le kell szállni, mert a hídon nem lehet biciklizni) - Bem rakpart Kacsa u. - Varsányi Irén u. - Széna tér - Szilágyi E. fasor - Hűvösvölgyi út útvonalon, majd este vissza :)

KOmolyabban: szuper az ötlet...

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.01.13. 21:24:29

tegnap elvittem egy sztrájkolóbuszmegállóban stoppoló csáveszt.

ma kiraktam a A4-es "viszonylattáblát", buszöbölbe beálltam, de nem szállt fel/be senki :-)

na, majd holnap kirakom a bkv-pótló feliratot is.

anyadamedve 2010.01.13. 21:26:51

@flegman: pénteken megyek diákmelózni, megint Budára. Remélem összefutok veled:D

Közöd?? (törölt) 2010.01.13. 21:27:11

inkább mennyen mindeki autóval, kényelmesebb higgyétek el!

Picsasereghajtó 2010.01.13. 21:32:27

@Közöd??: Pláne, ha tényleg mindenki autóval megy.

tyereskova 2010.01.13. 21:32:36

hát tényleg jó az ötlet. engem ma egy bácsi vett fel, mert nem értem el a buszom, aztán leelőzte és kitett :)szóval tényleg rendesek lettek az autósok. plusz buszmegállóban is beszélgettem egy nénivel. mindenki elég szociális volt ma, és szívesen csevegtek erről a helyzetről. :D
és egy kis séta is jót tett ma. szóval nincs gáz. megoldjuk :)

kisNoni 2010.01.13. 21:33:17

Ha reggel valaki felvenne a Petőfi híd budai hídfőnél és átvinne a hídon, nagyon hálás lennék. Onnan már elsétálok, csak a reggeli hídon gyaloglás kicsit megvisel...immáron harmadszor:(

Meruru 2010.01.13. 21:33:23

Holnap én is A4es papírral állok ki a kezemben a buszmegállóba, hátha elvisz valaki. Csak kérdéses, hogy ezt este kilenckor, amikor végzek milyen biztonságérzettel teheti meg az ember, de azért bízunk abban, hogy vannak jóemberek a világban :)

we 2010.01.13. 21:34:10

www.oszkar.com

Sokat utaztam vele régebben városok között, de támogatás kimondottan a budapesten belül közlekedőknek. Tudom ajánlani!

(nem, nem az enyém az oldal:)

balee13 2010.01.13. 21:34:18

Hajrá! De az értékekre figyelni: bkvfigyelo.blog.hu/2010/01/13/telekocsi_elloptak_a_segitokesz_autos_mobiljat
Hogy lehet ellopni a szélvédőről a mobilt, úgy hogy nem veszi észre? Helyes megfejtéseket várom...

Igaz Juhász 2010.01.13. 21:35:34

Mint anno a TV, akinek volt a házban, az beengedte a Ki Mit Tud? -ra az egész házat.
Széket és sört hozott mindenki, meg szendvicset, ilyesmi.
Házigazda volt megvendégelve... :-))

Amúgy azóta sokat változott a világ, sajnos, rossz irányba. Gyanakodóak vagyunk, és joggal.
Lehet, hogy csak leüt. Lehet, hogy csak kirabol.
Lehet, hogy megöl...
Pro és kontra...

A kezdeményezés nagyon jó, ez nem vitás.
Kíváncsi vagyok, és mellette.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2010.01.13. 21:36:13

Én holnap postolom ki, hogy benne maradjon a köztudatban. A gáz+féken tehát ugyen Kb. 10,30kor.

Garli · http://www.garli.hu/ 2010.01.13. 21:37:15

Jók vagytok, én biciklivel, de a Facebookon küldtem mindhárom autós ismerősömnek.

-Garli
www.garli.hu/

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.13. 21:37:16

Én is megpróbálok segíteni. Két helyre, a fejléc alá valamint az egyik sztrájkos posztba tettem bele.

lyken 2010.01.13. 21:37:40

@törzsmókus: Ok, mad írd be légyszi, hogy merre tudsz felvenni utast a tandemmel...

pittiman 2010.01.13. 21:38:16

ha nem vagy anyuka 871263 csecsmővel, nem nagybevásárolni mész, nem kell egy teljes gáz-és vízszerelő felszerelést magaddal vinned, nem Gödöllőröl jársz be stb:

1. ülj fel a biciklire
2. menj el oda, ahova akarsz gyorsabban mint bárki más
3. szállj le a bicikliről.

amúgy az ötlet fasza, tényleg most is zömében egy emberek ülnek az autókban, a nyuggerek meg félnek beszállni idegen autóba, mert nyilván megölik őket. Vagy megerőszakolják. legalábbis az indexen erre panaszkodtak.

sztivo 2010.01.13. 21:38:49

Ugyan már csak 1 hely maradt a kocsiban, (illetve ha a kalaptartót kiveszem, akkor a csomagtartóban még egy) de bárkit szívesen látok holnap a következő útvonalon:

7.45 Baross utca
8.00 Üllői út
8.15 Boráros tér-Bakáts tér környéke
8.30 Fővám tér-Szabadság-híd
8.40 Gellért tér(onnan irány a Citadella)

Piros Suzuki Swift. Integess nyugodtan, lehetőségeimhez képest megállok és felveszek bárkit.
Délután visszafelé az időpontok még kérdésesek...

branyik 2010.01.13. 21:40:36

Ez egy jó kezdeményezés! Más országokban ez napi rutin szerint működik(Irán), még csak a 4 es lap sem kell hozzá. Akinek autója van az potenciális iránytaxi!!!

tbs1001 2010.01.13. 21:45:59

Csütörtök és péntek reggel:

Indulás Újpestről 6:30 és 6:45 között.
Végállomás Szerémi út + Hauszman Alajos utca kereszteződés környéke.

REGGEL csörgessen, ill. sms, ha valakit érdekelne.

+harminchat-20-kilenc-3-huszonhét-O-kilencvenkettő

Binsz (törölt) 2010.01.13. 21:46:58

De jó látni az összefogást! :)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.01.13. 21:47:52

csak nehogy aztán leszokjonak a népek a bkv-ról :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.13. 21:48:35

egy hét múlva kiderül nem is kell BKV!!!

Moncsalaki 2010.01.13. 21:50:23

Ez tényleg egy nagyon szimpi kezdeményezés! :-) 2. napja lejárom a lábam, mert Budán ugye alig-alig közlekedig tisztességes járat...
Még tán be is ülnék valakihez, aki épp arra megy, amerre én.
Mondjuk holnap épp "csak" gyerkőket kell elsétáltatnom az iskolába reggel 7-kor a sötétben... Kellemes kis fél órás séta, nehéz iskolatáskákkal...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.13. 21:50:57

és akkor megmarad 300 milliárd forint ennyibe kerül a bkv évente ebből 30 milliárd nak nincs fedezete.

Matteo79 2010.01.13. 21:51:58

Héló! Pont ma meséltem egy kollégámnak a felvázolt ötletet ezzel a viszonytáblás megoldással és még a 100 ft is eszembe volt :)
SZóval Flórián tér - Budafoki út reggel én leszek a békávépótló.

Matteo79 2010.01.13. 21:54:23

BTW és előre is elnézést:
Hogy hívják a kék buszokat helyettesítő patás állatot?

igen, ő a békávépótló

musi 2010.01.13. 22:12:12

én csak 18 éves nagymellű szőkéket veszek fel :D de amúgy jó, tetszik ez. hajrá!

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.01.13. 22:12:42

Kurvára nem fog senki felvenni senkit sem...
Pont Budapesten,mi? Ahol összeesel az utcán, aztán otthagynak a faszba'...

6 évig heti legalább 3 napot töltöttem a Budapestnek nevezett szargödörben. 2 hónapja nem kell odamennem. Most meg derűsen nézegetem, hogy hogyan szopatja a BKV a népet.... :-)

_Ske_ 2010.01.13. 22:13:15

holnap reggel:
8.15 Lehel utca
8:30 Erzsébetkirályné
Onnan árpád híd
aztán Lajos utca - Szépvölgyi út sarok
Ha stoppolsz, felveszlek. :)

musi 2010.01.13. 22:13:43

egyébként www.oszkar.com pont erre van kitalálva

MintaMókus 2010.01.13. 22:13:44

Az "autósok" egyébként is "jófejek", maximum a hideg megállóból tűnik másként.
Ma gondban voltam: magamtól is eszembe jutott, hogy elvihetnék pár embert, de egyrészt kis távolságra mentem, másrészt rengetegen álltak a buszmegállóban. Nem volt ötletem, hogy mi alapján szelektáljak..
Szerintem (is) inkább a megállóban várakozónak kellene táblát tartania, mert akkor tudom, hogy hova megy. 20 éve nem jártam bkv-val, fogalmam sincs, hogy ha van egy megálló, akkor utána melyik busz merre menne, ha járna.

vernyul 2010.01.13. 22:13:48

Taxival járok munkába (a cég költségére), holnap megállunk buszmegállókban, amíg nincs tele a kocsi. Kb. 8-as vonala (hol jár, hol nem, ahogy látom).

Meruru 2010.01.13. 22:16:16

@dJw_: Pedig az lenne az igazi. A bkv befejezi a sztrájkot, mi utasok meg ellentüntetést szervezünk, csak azért sem fogunk buszozni! :D

baum · http://reflektor.blog.hu 2010.01.13. 22:35:23

@közlekedési bűnöző: nem hiszem, hogy eleve rossz ember lennél, csak belesodródtál a nagy nihil-érzésbe. Open your mind, meg kell változtatni ezt a baszadék hangulatot, hajrá!

fly-me-to-the-moon 2010.01.13. 22:35:58

kivettfel.blog.hu/ utazós élménybeszámolókat lehet ide, sokat :)

Josef (K.) 2010.01.13. 22:37:55

A BKV-pótló Mozgalom főszakszervezetiseként bejelentem,
hogy azonnal sztrájkba lépünk, ha nem emelik fel a 100Ft-os "megköszönési díjat" 1000 forintra. Ja, és nem bérjellegű hozzájárulásként egy hangos "Köszönöm!"-öt is elvárunk az utasoktól! Az egészet természetesen egy kollektív szerződés keretében kell rögzíteni.

stars7726 2010.01.13. 22:39:46

Ez egy nagyon jó ötlet.ezek után felmerül egy kérdés: ha esetleg ez így tud működni akkor mi szükség van a BKV ra?????

csincsilla72 2010.01.13. 22:40:35

@közlekedési bűnöző:
Szép és kedves megjegyzés. Nem mondok olyat, hogy "tipikus vidéki, aki nagyon is élne itt, ha módja lenne rá, de nincs, ezért savanyú a szőlő". Örülj nyugodtan, hogy nem kell szenvedned a másik két és félmillióval, akit érint. Majd mi is örülünk, amikor nekünk még lesz melónk, de neked már nem, jó? Mert ugye ismerjük a vidéki viszonyokat.

orient 2010.01.13. 22:41:04

meglep még mindig a saját hazám. Le a kalappal azok előtt akik felveszik az emberkéket.

Tanár_Úr · http://azurkek.blog.hu/ 2010.01.13. 22:47:53

Mátyásföld-Rákospalota viszonylat
Indulás: 8.00

Veres Péter út(Imre utca)-Baross utca-Arany János utca(Ikarus kb 8.10)-Mátyás Király utca-Csömöri út-György utca(kiforduló kb 8.20)-Szentmihályin végig(Pólus kb 8.30) egészen a Hubai térig (Árpád úti felüljáró kb 8.40) kint lesz az A4-es, Audi helyett egy fekete Clioban :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.13. 22:48:47

senki idegent ha csak veszhelyzet nincs nem veszek fel a kocsimba
van annal nagyobb gond is hogy valakinek hosszu a Petofi hid
fogadjatok be hajlektalanokat

Josef (K.) 2010.01.13. 22:50:22

@Josef (K.):

Ja, és követeljük még, hogy azonnal teljesítsék a Magyar Kétfarkú Kutya Párt összes igéretét és azok ellentetjét is!
(Én személy szerint -főszakszervezetisként - egy hagymás rostélyost is követelek, esetleg utána megindulhatnak a tárgyalások.)

mxz 2010.01.13. 22:52:44

Hajra hajra! en csak gyalogtavol vagyok celomtol, igy inkabb szurkolok! Jo kezdemenyezes!

min 2010.01.13. 22:59:09

Jó ötlet!

10körül indulok Újpestről XII.kerbe a Böszöményi útra. Ezüst xsara, integessetek megállok:-)Dohányozni tilos!

mosolyognék de nem tudok 2010.01.13. 23:01:32

mosolyognék de nem tudok!

Én öreg róka vagyok, de nagyon tetszik a szöveg, a
fiatalok szövege.
Én csak azt kérdezném, hogy aki megvette a BKV bérletet, annak ha 2 hétig lesz sztrájk, ki fizeti
vissza.

Jó ötlet, ha elindul a busz és egyéb járat fogjunk össze és ne engedjük őket közlekedni.
Egy két csinos hölgy beleül a gkvezető ölébe és el is van intézve.
Sok sikert a közlekedéshez és ilyen jó humort az egész élethez, ezt kívánom mindenkinek aki hozzászól.
Igaz szivatnak bennünket a politikusok, de az élet mindenkinek megfeizet. Reméljük.

Irgumburgum 2010.01.13. 23:05:19

Nekem is hasonló jutott eszembe és meg is írtam csak nem került címlapra.

legemvan.blog.hu/2010/01/13/sztrajk_enyhito_jaratok

Szóval aki ezen a vonalon közlekedne (ami a linkben le van írva) BKV igénybe vételével. Az számíthat rám is.
(Igaz eddig is minden nap fel vettem embereket reggelente a megállókból)

mosolyognék de nem tudok 2010.01.13. 23:07:40

Ja még lemaradt valami.
Olvastam a BKV Vezír nyilatkozatát a buszok megbízhatóak.
Amikor a Margit-hidon kanyarodnak halálfélelme van
benne az embernek, én legalábbis így érzem.
Én egyébként nem tudok menni sehova, mert a szentendrei HÉV pomázon már megtelik, félóra mulva jön a másik, az is tele van, így aztán nem is érdemes elindulni.
Benyújtjuk majd a számlát a 14 szakszervezetnek.

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2010.01.13. 23:14:13

Személy szerint a 100 forint a legnagyobb hiba, amit elkövethettek. Sértő arra nézve aki kedvességből felvesz titeket.

Az ötlet jó, én tőletek függetlenül két napja csinálom.

Eddig tíz ember mert beszállni :)
reklamator.blog.hu/2010/01/13/ket_nap_tapasztalat_sztrajk

Josef (K.) 2010.01.13. 23:17:16

@Reklamátor:

"Személy szerint a 100 forint a legnagyobb hiba, amit elkövethettek. Sértő arra nézve aki kedvességből felvesz titeket."

Igen!
Ez a BMHSz (BKV-pótló Mozgalom Hivatalos Szakszervezet) véleménye is.
Követeljük, hogy emeljék fel 1000 forintra!

Rebca 2010.01.13. 23:18:11

Nem mindenkinek van biciklije amúgy ... szívesen mennék ha lenne.

V8 2010.01.13. 23:21:13

jan. 14. csütörtök (holnap): 6:15 (+-5 perc) XVI. ker Mátyásdomb tér - Futórózsa - Margit - Vámosgyörk - Cziráki - Egyenes - Szolnoki - Füredi - Örs - Bánki Donát - Róna - Fogarasi - Kerepesi - Blaha - körút Petőfi híd fele - Petőfi híd budai hídfő környéke.

Ha valaki jól láthatóan jelez és meg tudok állni, felveszem, 2 (esetleg 3) hely, régebbi fehér Audi. Nem hiszem, hogy lesz papírom a szélvédőnél.

Valamikor délután jövök hazafele is, még nem tudom, mikor: Infopark - Lágymányosi híd - Vágóhíd - Haller - Orczy - Fiumei - Kerepesi - XVI ker.

Josef (K.) 2010.01.13. 23:21:20

@Reklamátor:

"én tőletek függetlenül két napja csinálom"

A BMHSz-től függetlenül????
SZTRÁJKTÖRŐ!!!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.13. 23:23:23

Régen stoppoltam már éjjel a körúton, meg én is vettem fel stoppost a városban :-) Sztrájk nélkül.

ave 2010.01.13. 23:24:05

Ha autoval mennek, en szivesen beszallnek ebbe a programba, az biztos.

Barmit, csak nem engedni a BKV-s sztrajknak!!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.01.13. 23:25:25

Amúgy stoppoljatok nyugodtan, én megállnék, de eddig buszmegállóban nem láttam embert.

Irgumburgum 2010.01.13. 23:29:40

Stoppoljon mindenki bátran. Ha egy irányba megyünk akkor nem tart semeddig elvinni másokat.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.13. 23:29:47

@d.z.: Én meg villamosmegállóban láttam annyit, hogy be se fértek a szerelvénybe (6os).

szcsongor 2010.01.13. 23:31:19

@közlekedési bűnöző: és most egy minek nevezett szargödörben élsz?
egy megkeseredett ember szánalmas kommentje...

Volkov 2010.01.13. 23:32:24

Hmm. Az ötlet nagyon riszpekt.

Pl. Moszkvában ez napi gyakorlat, bárkit leinthetsz (kivéve a villogós, vagy páncélozott kocsikat :) ) és ott megalkudik az ember, hogy hova mennyiért. Nem ingyért, nem pusztán elvtársi segítségből...
De vissza a magyar valóságba.
Nem éppen magyaros piszkálódásból DE, ha ez bejön, és kezd elterjedni, gyakorlatilag ez odáig elmehet, hogy azt mondja majd a munkáltató, hogy ha sztrájk van, akkor integesd a kocsikat de akkor is érjél be...

Szóval a BKV-t a mi pénzünkből pumpálják, ha nem dolgoznak akkor helyette mi is "végezzük" el a melót.

Mondom ezt annak ellenére, hogy én is elviszek embereket, sztrájkon kívül is, mondjuk, de csak ismerőst.

Accordion 2010.01.13. 23:33:00

Szerintem semmi gond a 100-assal.
Vazze, ha erre picit rászokna a nép, akkor mindjárt zöldebb lenne a világ, átlátszóbb a levegő, jobban ismernénk egymást, növekedne a köz-szeretet...
Vannak országok, ahol ilyen a tömegközlekedés.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.13. 23:38:43

@Accordion: Kubában ez megy. Azért hívják Havannát az egymillió taxis városának. Is.

csíra 2010.01.13. 23:43:01

Aki most mind azt kommentelni, hogy jó ötlet, annak ez eddig tényleg nem jutott eszébe??? Szánalmas.
Kár, hogy külön fel kell hívni a figyelmet, hogy ezt így is lehet, sőt, így kívánatos és így tisztességes.
(aki nem értené amit mondok: az ötlet remek, az első perctől kezdve használni lehetett volna. de ha késve, már mindegy, csak ezentúl ne kelljen külön tanácsolni és kérni, hanem legyen természetes)

Style&Budapest · http://styleandbudapest.blog.hu/ 2010.01.13. 23:46:32

Jajdeizgi, sok sikert! :)
Én is továbbítottam minden elérhető csatornán

s.o.v.i.e.t 2010.01.13. 23:48:57

pontok kiegészítése:

autós: tegye ki a dohányzó táblát

stoppos:
bírja ki megérkezésig, hogy nem gyújt rá

tyberius 2010.01.13. 23:49:40

@csíra: Sajnos ez van, az emberek elszoktak ettől a közlekedési módszertől. Ma hazafelé menet már mondjuk láttam hazafelé menet stoppoló gyallereket, csak sajnos a bringámon nincs túl sok hely :)

Pistuc 2010.01.13. 23:50:41

Dél körül indítom be most csütörtökön az autóm motorját az Andor utca környékén, majd a Szerémi út-Lágymányosi híd-Hungária krt.-Béke tér útvonalon jutok el kedvenc munkahelyemre. Népligetnél a 3-as metróra, Stadionoknál a 2-es metróra, s ha jár, az 1-es villamosra is által lehet szállni. 2 embert vállalok. Választható zenék: oldies italodisco, magyar oldies, Jean-Michel-Jarre.

Cs@tLós 2010.01.13. 23:55:19

Vki nem megy véletlen a hüvösvölgy fele? Vizsgáznom kéne, de nem tudom, hogy hogy a fenébe jutok ki.

Cs@tLós 2010.01.13. 23:55:57

@Cs@tLós: jah, és reggel 8 fele kéne, hogy 9körülre beessek.

Ács Ferenc 2010.01.13. 23:56:17

pontok kiegészítése:

buszvezető: vegye fel a munkát

utas: (Pl. Ács Feri a három hónapos bérletével) szálljon fel a buszra

Kókuszmenyét 2010.01.14. 00:00:36

Én ma bringával oldottam meg a dolgot... szerencsére nem kellett túl messzire mennem. (8 buszmegálló) Az autósok valahogy sokkal figyelmesebbek voltak persze lehet, hogy a hátizsákomon levő A4-es papír is segített amin ez állt: BKV (bringával közlekedni vagány) :D

Fischer Ferenc 2010.01.14. 00:02:09

Késő éjjel van, nem szeretném az összes kommentet végigolvasni, szóval bocs, ha olyasmit írok, amit mások is javasoltak...
De nekem az jutott eszembe a városban autózva, hogy a gyalogosok, megállókban várakozók írhatnák ki egy A4-esre, hogy hova mennek. Így az autós láthatná, érdemes-e félreállnia felvenni valakit, és nem kéne utasra vadászó taxis módjára csordogálni a járda mellett, vagy várakozni, hátha valaki hajlandó beszállni. Ráadásul az útvonalat nem lehet kiírni az autóra, a végcél meg nem sok mindenkit hozhat lázba a gyalogosok közül. Ezért jobb, ha a gyalogosok alkalmazzák ezt az aműgy kitűnően működö stoppos módszert. Hajrá Budapest, hajrá gyalogosok! Éljen az autós-gyalogos barátság!!!!

Cs@tLós 2010.01.14. 00:05:28

Simán mennék bringával, de nincs, így ez nekem nem játszik.

nezs 2010.01.14. 00:08:02

Remek kezdeményezés!!! Gratula, jó ötlet, kíváncsi vagyok, mennyire fog működni. Jómagam kipróbálom, van itt a házam közelébe egy villamos megálló, oda fogok beállni reggel, hátha...

A nick már létezik 2010.01.14. 00:10:12

Már gondolkodtam azon, hogy a megállókból 300 Ft-ért elhordom az utasokat, ha az ember reggeltől estig csinálja, szerintem nem kicsit lehet vele szakítani. :-)

(És már a kigondolás pillanatában tudtam, hogy nem fogom megtenni.)

A nick már létezik 2010.01.14. 00:16:02

Egyébként volt már, hogy felajánlottam embereknek éjszaka - sztrájkmentes időszakban -, hogy ide megyek, ha gondolja, jöhet velem, nem nagyon szálltak be, pedig nem nézek ki annyira elrettentően.

Utoljára meg a taxisblokád idejéről vannak élményeim, akkor is működött a szolidaritás, utaztam kenyeres kocsitól luxusmerciig mindenben (akkor még nem volt sajátom).
De mondjuk az egykori E klubtól normál időszakban is stoppoltam, és volt, hogy felvettek Lőrincig.
Ma már nemigen tenné senki (hajnal 4 tájt).

eezandwizz 2010.01.14. 00:18:42

1/ Éljen a Kétfarkú Kutya Párt!

2/ Éljenek az összefogáson alapuló kezdeményezések!

3/ Én, sajnos, nem tudok bringázni, és -- bár szeretk gyalogolni -- szóba se jöhet, hogy gyalok menjek be dolgozni, mert kb. minimum 2 óra lenne 1 út :-) 1-1 órát még bevállanék, de ez azért kicsit túlzás :-) Ezt csak azért és azoknak a kommentelőknek írom, akik itt finnyáskodnak, mert azért vannak olyan helyzetek, amikor a megoldás mégis az összefogásban van....

s.o.v.i.e.t 2010.01.14. 00:19:49

@A nick már létezik:

3 utas 300, vagy 300/utas?

én is gondolkodom, hogy pótos ifával kiállok erre a bizniszre. felveszem a piroshetes útvonalát és a tábláját, meghosszabbítom cinkotáig, meg amarra meg hűvösvölgyig.. ott kiszáll, aki arra megy.. aztán megteremtem a bizalmat és egy esti kanyart meg kiviszek valahova a balkánra és darabokban szállnak le. estére szerzek egy vöröskeresztet és egy megkülönböztetőt. végül is egészségügy..:))))) de tudom. etikátlan fizettetni azzal az utassal viteldíjat, akinek utána 30-200 kilométerenként eladom 1-1 szervét. így ezen még gondolkodom. lehet, hogy elengedek belőle 60 vagy akár 80 forintot is és akkor csak 220.

**Anna** 2010.01.14. 00:21:59

facebookra kitettem. kiváncsian várom a holnapot, ugyanis solymárra kell mennem...

s.o.v.i.e.t 2010.01.14. 00:22:57

@hagyma: hát te meg? neked mekkora mindegy a pesti tömegközlekedés??:))))

s.o.v.i.e.t 2010.01.14. 00:24:10

@**Anna**:
ha nem takarja az A4-es cél-tábla a dekoltált szilikon látványt, akkor szerintem még autó kategóriát is választhatsz:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:26:36

ha en veszek egy kcsit az penzbe van
nem olcso
azutan draga a benzin
az olaj
a szeviz az adok es biztositasok, a gumicserek es vizsgak
a javitasok
a takaritas
es majd akkor joskapistat vigyem melozni aki holnap lekop mert fideszes vagyok vagy komcsi, egy het mulva vegighuzza a kocsimat mert szerinte ralogok a jardara, evek ota log a buszon, nem mosott fogat reggel
stb stb stb
mindenki oldja meg

wiener 2010.01.14. 00:27:13

csinaljatok ebbol rendszert
es szunjon meg a bkv

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:29:24

@s.o.v.i.e.t:
en most csak ertetlenkedem es szandkosan szallitom az ellenerdeku erveket
nagyon regen sokat stoppoltam
aztan vettem is fel mikor mar volt kocsim
itt oszt senkit, de szerintem otthon sm
most mar
kepmutato ez a nagy egymasraborulas
meg ha 3 napig jo srac is vagyok, mint Karacsonykor
jovo heten meg utaok ki a gyalogosra az ablakbol
erre igyekeztem felhivni a figyelmet
amugy idegent en tenyleg nem veszek fel
tetszik nem tetszik
nem en rendeztem ilyenne a vilagot

Forest (törölt) 2010.01.14. 00:29:55

Hagyjuk már ezt a téli kerékpár használatot. Vagány bringásoknak majd jusson eszébe pár év múlva amikor izületi gyulladással vagy rheumával fog kezelésre járni. (Szerintetek miért van az egészen kis motorokon is "térdvédő" lemez?)
A megoldás egy BKV ellenes tüntetés lenne. Követelni hogy elsöpörjék ezt a szocialista nyúlványt, és átadni a terepet alvállalkozóknak. Érdekes, hogy ott járnak a buszok, ahol alvállalkozók működtetik őket.
Tényleg még mindig nem világos, hogy szarból nem lehet várat építeni?
A taxisok meg dolgoznak, nyílván hogy figyelik a megállókat, ez a dolguk többek között. Tudjátok a világ boldogabbik felén (pl New York) így szokták őket megállítani. Szinte minden sarkon. Abba is be lehet ülni többen, és meg lehet osztani a költségeket. Így pl az alapdíjat (azt a rettentően sok 300 Ft-ot) csak egyszer kell kifizetni. Ezzel négyen máris spóroltatok egy ezrest.
Egyébként még soha nem volt ilyen olcsó a taxi a II VH óta, nevezetesen 1 liter benzin áráért 2 km-t visz. Még a kőkemény szocializmusban is 1 liter / 1 km volt az arány...
Persze nem a hiénákra gondolok, hanem a rendes céges taxikra.

mizrolist 2010.01.14. 00:30:08

@Közöd??: főleg annak, akinek nincs autója, ne adj isten nem is tud vezetni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:31:38

utaok=ugatok
dehat mindenkinek sajat dontese
sok sikert
foleg buszsoforoknek szerintem nem kernek lehetetlent

etx 2010.01.14. 00:38:59

"Kedves dolog, ha van nálad 100 Ft megköszönni a fuvart." - feltéve hogy utána nem kapod elő az apeh igazolványt és baszod meg a sofőrt egy millára amiért nem adott számlát :S

A nick már létezik 2010.01.14. 00:46:06

@Igaz Juhász:
Na ja, emlékezetes az eset, amikor vagy 15 éve két 15(!!) éves csaj agyonvert egy taxist pillepalackos kólával...
Ezek után kicsit nehézkes a bizalomról beszélni.

Bár mondjuk én is fel szoktam venni stopposokat, mivel magam is rengeteget stoppoltam ifjabb koromban (a kocsim meg optikai lopásgátlóval van ellátva: aki ránéz, nem akarja ellopni - nem mai gyártmány, bár csajban épp ideális életkorú lenne).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:46:22

mondjak meg direkt hautlutoket?
felveszel valakit
sajat hibadbol karambolozol
mozgasserult lesz
egy eleten at fizethetsz neki
meg valami osztonzo?

ja, nem vagyok BKV-s:)

A nick már létezik 2010.01.14. 00:47:59

@branyik:
Na ja, meg Moszkvában például.
Kb. bárki felvesz bárkit, és az utas valamennyit fizet.

Gerifield 2010.01.14. 00:50:45

@A nick már létezik: 300Ftért? Havi bérletet is lehet nálad majd venni és lesz pontos menetrended is? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:51:51

, ja felreertes ne esswk
csaladtagot, havert, munkatarsat barmikor ha megszorul
idegent nem, csak veszely eseten

ebben talal tobb van
egyetemistak, munkatarsak, ha a lakhely is kozelben
akkor az normalis
ez ezt lehetne szevezni barmikor
1 hetig az en kocsimmal egy hetig a tieddel
itt nem igazan mukodne mert vezetni muszal'
sose tudod mikor valtozik a program stb.

szoval legjobb lesz mindenkinek ha ujra jarnak a buszok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.14. 00:54:44

@A nick már létezik:
ezt mar egy ideje kitalaltak
taxinak hivjak es kicsit dragabb

Önjáró Talajgyalu 2010.01.14. 01:04:36

9:30 - Petnehazy - Beke ut sarok
9:35 - Honved korhaz
9:40 - Arpad hid
9:50 - Obudai Auchan parkolo

Feher Skoda 105S. :) 2 fonek van meg hely. A kocsiban az oreg Skodakrol szolo mindenfele elozetes hireszteles ellenere igen jo futes van. :P

A nick már létezik 2010.01.14. 01:04:43

@hagyma:
Hát cimbi, az ilyen gondolkodás miatt tart ott az ország, ahol tart.

Lehet szidni a cucilizmust, helyenként okkal is, de hogy az emberek normálisabban álltak egymáshoz, az tuti.

A nick már létezik 2010.01.14. 01:06:59

@Forest:
Akkor te valószínűleg egy másik szocializmusban taxiztál, mint amelyikben én.

A nick már létezik 2010.01.14. 01:11:10

@Gerifield:
Szerintem egy buszjegy árát megéri az embereknek, ha el akarnak jutni valahová.

@hagyma:
Annyiban más, mint a taxi, hogy nem vinnék mindenkit házhoz, és lehetőleg mindig tele kocsival közlekednék.

Taxi most is van, lehet hívni is, a legolcsóbb cég jelenleg Pesten 150 Ft/km (legalábbis osztogattak ilyen kártyát vagy 2 hete, valahol biztos megvan még), ha az utasoknak lenne annyi eszük, hogy megbeszélik, ki hova megy, nem is biztos, hogy sokkal drágább lenne, mint fejenként 1 jegy ára, csak hát ehhez beszélni kéne másokkal...

Cs@tLós 2010.01.14. 01:28:26

@hagyma: holnapig? reggel megyek vizsgázni. aztán tartalékba esküszöm felhozom szegedről vhogy.

Ferenczi 2010.01.14. 01:39:56

A bringám vázán van egy hely. Aki bírja a hideget azt szívesen fuvarozom Újpestről reggel:)Csavarok egy pulóvert a vázra, hogy kényelmes is legyen.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2010.01.14. 02:44:58

@Forest: tüntetés? Itthon? A BKV ellen? (((:

Nem kaptad meg az elmúlt négy év memóját, hogy megunják és hazamennek?

Dobj egy működő, erős alternatívát, az beszaratja őket. Elapad a pénzcsap, aztán meg lesnek.

Aztán elviszik a felét a jagellók, a másik felét meg leváltják az elvtársak.

Aztán... aztán, talán jön helyettük más, aki leül tárgyalni, de nem a végkielégítésről, hanem a szolgáltatásról.

Ahogy azt illik a szolgáltatótól.

AvgDvl 2010.01.14. 03:22:08

Siráy, pont ezen gondolkodtam, hogy lehetne ezt hatékonyan csinálni a zinternets, meg a mobilok korában.
Analóg megoldás, de fasza.
kb. 10h XIV Erzs-kir => XII. Béla király út
kb. 19h ugyanezvissza

majd rajzolok vmi táblát :)

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.01.14. 03:23:50

@hagyma: a kommented képmutatásra vonatkozó részével maximálisan egyetértek, sajnos ez a magyar valóság.

Huba szaki (törölt) 2010.01.14. 04:21:48

Nem jön a busz? Csókolj meg egy királylányt és békávé változik.

lüke 2010.01.14. 05:08:53

az ezressel vigyázni, APEH ellenőr is stoppolhat:)

Közüzemi vállalat az adófizetők pénzéből működik és most szórakozik is a befizetőkkel
a magán fuvar tuti:)
én azon a bizonyos január 12-én / 1987? v. 88)csináltam, mikor 2 napig esett a hó -fehér és üres volt egész Budapest- mindenkit felvettem:)
igaz más morál volt,na meg más autók:)voltak

BKV reszelő 2010.01.14. 05:51:38

Egész évben köpködnek, hogy autóval járok...most meg vegyem fel ezeket az embereket ? Itt az idő gyalogolni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.01.14. 06:47:18

könyörgöm, aki felajánlást tesz böfögje már oda, hogy hanyadik kerület!!!

ember írja lehet útról megy, oszt hanyadik kerületi lehet útról!? gyalogos keres a kossuth térig, detto hanyadik kerületi kossuth térig? :D lehet a felajánlóknak/igénybevevőknek egyértelmű, csak a másik félnek nem!

Binsz (törölt) 2010.01.14. 06:49:51

Elkészült a társasjátékhoz egy utazás szervező weblap: colabs.hu/bkvpotlo - használjátok egészséggel! :)

Matteo79 2010.01.14. 06:51:52

Én kirakom a táblát a kocsira, de hozzáteszem még én is egy kicsi "gátlással." A gyalogosoknál dettó ilyen gátlás nem engedi hogy leintsék az autósokat. Ugye a gátlás pedig az általános magyaros szemléletmódból adódik, pl ha valaki idegen hozzád szól és beszélgetést kezdeményez, a legtöbb ember meghökken rajta.

Körömcsiga 2010.01.14. 07:13:17

A durva az lesz, ha elrendelik a szmogriadót. Akkor még az autósok is stoppolhatnak :)

Binsz (törölt) 2010.01.14. 07:18:58

@Matteo79: Abszolút jogos a felvetésed, ezért is kezeljük társasjátékként, csak mosolyogva és vidáman! :)

Matteo79 2010.01.14. 07:20:37

Persze persze, ezzel nincs gond. ÚGyis az én gyermekem is a történet :)

Mylady 2010.01.14. 07:22:09

Nekem mákom van. A lakásom rövid sétára van a metrótól, a munkahelyem meg 3 villamosmegállóra, azt az utat amúgyis majdnem mindig gyalog teszem meg, szóval ez most nekem nem nagy tragédia.
De együttérzésem azoknak, akiknek ez ekkora gondot okoz.

Megjegyzem, a BKV volt olyan rendes, hogy sűrítette a metrót, én meg elég kint szállok fel (a metróra ráhordó buszok, villamosok meg ugye nem járnak, szóval ritka kényelmesen utazom...

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.01.14. 07:24:07

@csincsilla72:

Nagyon nem élnék ott, hidd el nekem! Nem rég jöttem onnan haza VIDÉKRE, egy kis faluba, ahol foglalkoznak egymással az emberek és mindenki köszön az utcán.

@szcsongor:

Mindegy minek nevezzük, de biztos, hogy a szargödör-től távol áll. Megkeseredve pedig nem érzem magam. Örülök, hogy a hátam mögött hagyhattam székes fővárosunkat. Utáltam, ahogy minden nagyvárost (legyen az Bécs, München vagy Bukarest). A kényszer vitt rá, hogy ott legyek.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.14. 07:48:33

Grat a kezdeményezéshez! Nagyon jó ötlet. Kiváncsi vagyok menynire fog működni. A4-ről hirtelen audi ugrott be. Megírhatná akit olyan vesz fel :P
Azt nem ketlem,h sokan fognak "kis" autoval, stoppolva munkaba/suliba menni.

@közlekedési bűnöző: nagy varos nagy elonye a munkahelyek szama, es a kultura. a szmog, tomeg szivas

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős politikai oldal

Mókusélet 2010.01.14. 07:48:42

Én ma reggel is beálltam 2 megállóba. Nagytétényből jövök zuglóba a Mester utca érintésével. 1 embert bírtam felvenni, őt is kb. csak 5 km-ert kellett elhozni. A többiek bénán néztek és nem is válaszoltak. Azért holnap is megpróbálom:-)

csincsilla72 2010.01.14. 08:08:45

@közlekedési bűnöző:
Ne érts félre, nem a falvakkal van bajom. Én is éltem kisvárosban néhány évig, van összehasonlítási alapom. De egy többmilliós város egyszerűen nem működhet úgy, ahogy egy falu. Itt nincs bizalmuk egymáshoz az embereknek, és nem is lehet, mert nem ismerik egymást. Sokan vagyunk, nagy a zsúfoltság, kevés a türelem. Viszont itt van a megélhetés. És ez mindent eldönt. Ha ti sem ezren lennétek a kis közösségetekben, hanem egymillióan, az sem lenne különb. Mert az emberek mindenhol egyformák.

eztmegmérkellett? 2010.01.14. 08:12:21

Zugló - 2. kerület útvonalon senki azaz senki még csak érdeklődését sem mutatta a megállókban. Szerintem nem tudnak a lehetőségről, nem nézték a szélvédőmet. A normál buszmegállók pedig üresek, mert mindenki tudja, hogy a buszok nem járnak.
Valahogy úgy kéne, hogy előre beírja az ember, és be lehet jelentkezni arra az útvonalra és időpontra, mert amúgy is elég gyors a forgalom, szerintem nem is nagyon van alkalma a gyalogosnak nézni az autókat ilyen részletességgel. Ha meg én állok meg minden sarkon, sosem érek be.

Subba Sógor 2010.01.14. 08:13:39

Jelentem működik a kezdeményezés! :)

Bár először kicsit csodálkoztak a végállomáson, de aztán végül 2 utast is felvettem ( az ismerősökkel együtt már telekocsi lett), sőt még 3-an jöttek volna, csak ahova mentek, az már nagyon nem volt irányban.

Senkifia 2010.01.14. 08:20:41

@közlekedési bűnöző:
kollégát tegnapelőtt is és tegnap is 2 perc ácsorgás és kis integetés után vitte be egy-egy vadidegen a 123as busz vonalán a határ úti metróig.Úgy,hogy közben busz is járt ezen a vonalon.ezúton isköszönetnekik,és mindenki másnak is.Akik feltehetőleg az út szélén sem hagynának,ha összeesnék.
Nem annyira fekete az a budapestibe bújt ördög :)

kisqtya 2010.01.14. 08:24:53

Egyébként némileg talán használhatóbb lenne az a verzió, hogy minden autós a saját lakókörnyezetéből visz el embereket, azokban jobban megbízhat, nyugodtabban veheti fel, szvsz. Tehát már ott is meg lehet beszélni a dolgokat, akár rakjon ki egy papírt a lépcsőházban valamelyik fél, hogy erre és erre akar eljutni, vagy erre és erre megyek, van még 4 hely a kocsiban..

Senkifia 2010.01.14. 08:28:07

amúgy meg a kezdeményezés nagyszerű,mondhatni kissé zseniális :) kérdés,hogy mennyire jó a marketingje.
a bkv pótláson túl még azt a feladatot is elláthatja,hogy növelje kissé az emberek bizalmát egymásban.Ebben a világban,ahol leütnek,vagy megvernek 100 forintért fényes nappal,netán infarktus üt el a magas koleszterinszint,meg a stressz miatt,jól fogna egy kis társadalmi összefogás,illete az abba vetett bizalom növelése,hogy ha mások is vannak mellettem,nem vagyok egyedül,ha bajom akadna...

Senkifia 2010.01.14. 08:29:23

@kisqtya: ez is jó ötlet...de árukapcsolással össze lehetne kötni a bkvpótló ötlettel,hogy még hatékonyabb legyen.

SUKAT 2010.01.14. 08:34:21

Fantasztikus! Hajra! Csak igy tovabb! Nagyon tetszik a hozzaallas! Segitsuk meg egymast!

márvesztes 2010.01.14. 08:38:10

Jó kezdeményezés.
Még jobb lenne, ha buszok csinálnák (sok fuvarozónak van saját tulajdonú busza) és még jobb lenne, ha a klasszik magyar farizeusság nem mondatná veletek, hogy ne kérjenek pénzt.
Kérjenek csak, hadd derüljön ki, hogy mennyit is ér valójában egy buszjegy.

márvesztes 2010.01.14. 08:40:33

@kitvalasztanal.hu:
Tegnap reggel ballagtam a suliba két gyerekkel és konkrétan egy audi állt meg mellettünk, hogy ugya a ... iskolába igyekszünk. Be is vitt.
Szerintem ez csak szerinted nagy csoda.

SUKAT 2010.01.14. 08:41:23

Strajk! De minek? Tobbet keresnek, mint a diplomas tanarok... Nem tetszik? Keress mast ha tudsz! Valsag van, ezrek orulnenek ha legalabb munkjuk lenne!

Senkifia 2010.01.14. 08:48:22

@Fischer Ferenc: klassszkus stoppos módszerünk volt annó az egyetemi éveimben :) útszél,kis plakát helységnév...és nem integettél hiába,meg nem állítottad meg potyára az,amúgy jóindulatúan megálló,autósokat

Cook kapitány 2010.01.14. 09:02:12

Jó ez, tábla nélkül is vettem fel utast, de ez a 100 Ft-os ötlet nagyon gáz. Én kifejezetten sértőnek találnám, egy "Köszönöm!" pont elég.

sertésszamba:-/ malacmambó 2010.01.14. 09:16:52

Az SZTK-ba vittek EKG-ra ismeretlenek. Nélkülük lehetetlen lett volna eljutnom. A vizsgálatot megvárva visszavitt az orvoshoz.
Köszönöm neki és minden hasonlóan gondolkodó, emberséges honfitársamnak.

Senkifia 2010.01.14. 09:23:47

@SUKAT: a diplomás tanár,ha rosszat szól a katedrán,nem hal meg 50 ember....ha a buszsoför mellélép,viszont....vagy csak simán nem fog a fék,mert szar a busz.és javítás helyet a 4havi munkaviszony utáni 80milliós végkielégítésre ment el a pénz(ünk).
és ez az érv,hogy hűdemennyit keres a soför, megállná a helyét,ha csak azt nézzük,hogy válság van.viszont nem csak válság van.hanem van konkrétan bizonytot 1-4milliárd(Demszkytől Tarlósig) forint elszórva nagynéni 4 havi munkaviszonya után fizetett 80milliós végkielgítésre.Meg haveromatulaj-tanácsadói cégnek kifizetett soktízmillós öszzegre,amit gyakorlatiag egy A4es lapra írt haszontalanságokra fizettek ki...namármost ha számtani középarányost veszünk, az 2,5 milliárd forint ajándékbaadott sógorkoma-pénz....ezt,ha 100ezerrel osztod,az 25ezer....25 ezerszer 100ezer ft... nézheted,mint 25ezer soför100ezres prémiuma,amiért roncs buszokon szállítanak saját felelőssége sokezer embert naponta(tény,hogy olyan buszok járnak a bkvnál, hogy ha tudnád,nem ülnél fel,mert nap mint nap az életeddel játszol...ez tény.és a soför nem mondhatja,hogy nem indul el,mert akkor jön a magadfajta,hogy"akkor keress más munkát..."). Vagy nézheted úgy,mint 25ezer hónapnyi 100ezres fizetésmelés....a lényeg ugyanaz. a soför dolgozik látástól mikulásig a "többetkeresmintegydiplomás" fizetésért.A bkv vezetés a demszkyék szemhunyása alatt meg elszórnak 1-4milliárdot a barátaiknak,és csődközelbe "vezetnek" a mi pénnünkön egy állami vállalatot,egy diplomástanár fizetésének a nagyon sokszorosáért...szóval nem biztos,hogy ebben a sztoriban a sztrájkoló sofőrök a hunyók...

Irgumburgum 2010.01.14. 09:27:27

Ma reggel telt ház volt a kis swiftben. Budafokról egy embert. Majd a Petőfi hídról még 3 szállt be.
Sajnos volt olyan akinek megálltam, de teljesen máshova ment.

Ami viszont negatívum. Két alkalommal is ledudáltak autós társak amiért meg merészeltem állni úgy, hogy nekik lassítani kellett.

Hazafelé lehet jelentkezni 6 kerület 17:30 kor indulás. Érkezés 22. kerület mondjuk Campona.

sahid 2010.01.14. 09:45:54

Az élet nem állt meg,sőt egyre zökkenőmentesebb lesz. Akkor meg minek a koszos,balesetveszélyes, midig gondokkal járó BKV?? Kellene egy másik, magánkézben lévő közl. vállalkozás, és akkor sz összes sztrájkoló mehetne haza kártyázgatni. Ha pedig ez már unalmas ,akkor hívjanak meg néhány vasutast is. Az összes sztrájkolót kirúgnám!!! Mit képzelnek,hogy mernek más munkaidejével ,munkahelyével játszani?!

sahid 2010.01.14. 09:46:27

Amúgy a blog f@sza.... :)

Palkovics Ede 2010.01.14. 09:47:11

Nem pesti születésű vagyok, csupán pár éve életvitelszerűen élek itt. Furcsa volt megszoknom, hogy sokan egyedül ülnek autókban és "állandóan" dugóban a város (anno, mikor még bkvztam rendszeresen). És most még furcsább, hogy ilyenkor, amikor több ezer ember áll a buszmegállókban, szintén dugó, és ugyanúgy csak sofőrös gépkocsik.
Ma vettem észre ezt a blogot, s nagyon örülök, hogy van ilyen.:-)
Tegnap csináltam önálló kezdeményezésből, több kört a 11.kerben körtér, Kosztolányi, Etele tér útvonalon. Tapasztalat: nagyon bizalmatlanok az emberek, főleg az öreg nénik "banyatankkal". Fiatalok, középkorúak szálltak csak be hozzám.
Ma reggel írt az asszony (ő bkvzik), hogy őt reggel Porschéval vitték a buszmegállótól a metróig.:-) (bumeráng hatás vagy mi)
Ma nem tudok köröket menni, viszont 11:45után indulok Etele tér, Kosztolányi, Petőfi-híd, Üllői út, Pöttyös utca útvonalon. Megállok pár buszmegállóban, KRESZT igyekezve betartani és körbekérdezem az embereket.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.01.14. 09:53:32

ma Bfok József Attila u-Körtér(Karinthy) 3 ember, pipa. és még parkolni is tudtam utána.

norev.hu · http://www.norev.hu 2010.01.14. 10:11:35

Egyszer pont akkor voltam Párizsban, amikor mindenki sztrájkolt majdnem 2 hétig. Se busz, se metro, se semmi. Mindenki felvett mindenkit, én is stoppal jártam isibe. Ez is szép kezdeményezés, hajrá.

Keltafarkas 2010.01.14. 10:20:11

Ez nagyon de nagyon jó kezdeményezés :)
Így kell ezt :)
Nagyon jó érzés volt látni,hogy van még emberségesség :)
Hajrá :) Csak gratulálni tudok minden jóérzésű autósnak és minden bátor stopposnak :)
Farkas

eztmegmérkellett? 2010.01.14. 10:25:16

Beírtam a fuvaromat, de hiába írom be az e-mail címemet, telszámomat, utána nem jelenítni meg... Ezt esetleg még hozzá tudnátok programozni, mint plusz infó/oszlop? :) Amúgy tök jó ez a tervező oldal, köszi!

SereG 2010.01.14. 10:32:39

Az ötlet tényleg jó, a 100 forintos "kedves dolgot" viszont nagyon gyorsan tessék elfelejteni, sőt talán letörölni is.
Tudjuk, hogy semmit nem fedez az utazásból, a kedvességnek és a jóindulatnak pedig nem honoráriuma.
Az egész mozgalomnak az összetartás a lényege. Ezt nem lehet pénzért árulni. Ne sértegessük már egymást 100 forintokkal :)

Cook kapitány 2010.01.14. 10:47:23

@SereG: SereG +1. Gyorsan törölni a 100 Ft-ot, sértő.

Irgumburgum 2010.01.14. 10:58:47

@SereG: Szerintem is felesleges.
Én nem kérek semmit csak egy köszönömöt. Legyen mindenkinek jobb napja ettől.

Ennek ellenére ma az egyik utasom meginvitált a saját üzletébe, hogy ha arra járok és szükségem van valamire amit ő árul, akkor keressem fel.
Jól esett és biztos hozzá fogok menni. Nem a kedvezmény miatt.
Egyszerűen egy új ismeretség ami mindenkinek jól jöhet.

Szerintem picit mindenkit jobbá tesz ez a pár nap. Az a néhány ember akinek így segítünk talán picit másképp néz majd az autósra. És az autós is rájön, hogy a gyalogos is ember.
A végén tényleg a hasznára válik a társadalmunknak ez a BKV sztrájk. Ránk férne már a sok széthúzás után.

Palkovics Ede 2010.01.14. 11:08:48

@Irgumburgum: én nem kérek köszönömöt, mondják maguktól is az emberek.:-)
Tegnap az Izabella utcában döglött le egy kocsi az egyik lámpás kereszteződésben. Én éppen az ellenkező irányba tartottam, de félreálltam, hogy (közben figyeltem, hogy az azonos irányba haladok bőszen kerülik ki) megkérdezzem tudok e segíteni. Úgy meglepődött, mondta csak bikázni kell. Megfordultam, melléálltam, beindítottuk. A végén megkérdezte, hogy mivel tartozik. Mondtam, hogy igazán semmivel. Kár, hogy beépült már sok ember tudatába az, hogy mindennek ellenértéke van. Az önzetlenség pislákoló lángja most erőre kapott, de kíváncsi leszek, hogy a bkv sztrájk után más formában fennmarad e. Legjobbakat mindenkinek!:-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.01.14. 11:24:01

@csincsilla72:

Éppen az a bajom vele, hogy túl sok az ember egy helyen, de ez ellen senki nem akar semmit sem tenni, ebben az országban. Ha finganom kell kettőt, fel kell mennem Budapestre. Vidéken is lehetne sokkal több munkahely, ha abba az irányba terelnék vezetőink a dolgokat, de eddig még mindenki Budapestet hájpolta... szanaszét dotálják a BKV-t, négyes metrót építenek,
Nemzeti Színházat meg Nemzeti Gödröt elbaszásokkal és ebbe akarva, akratlanul én is beszállok az adómmal, pedig életemben,ha 5-ször utaztam BKV-val, a Nemzetiben nem voltam, az Operában nem voltam, a 4-es metró meg asszem még nincs kész... :-)

Nézd meg Svájcot! A legnagyobb város Zürich 350.000 fő, és a legkisebb szaros faluban világszínvonalú fröccsöntőüzemben voltam üzemlátogatáson. Ott támogatják a vidéket is.

Persze tudom, hogy egy 2.000.000 fős nagyvárost nem lehet csak úgy széttelepíteni az országban, de itt még csak próbálkozás sem folyik arra, hogy a vidéket próbálják fejleszteni, vagy arra ösztönözni az embereket, hogy ne menjenek Bp-re.

sztivo 2010.01.14. 11:30:19

Egy kicsit furcsán néztek rám a megállókban, ahogy lengettem a papíromat és dudáltam, de minden egyes kiszálló helyére jött beszálló is, úgyhogy a tegnapi 90%oshoz képest, ma 100% volt a kocsi kihasználtsága! Természetesen senkitől nem fogadtam el semmit cserébe, a hangulat viszont folyamatosan emelkedett volt egész úton! :-)

Volkov 2010.01.14. 11:32:57

Mint ahogy fentebb is irtam, a moszkvai szokásnál, hogy ott nem kérdés hogy meg kell alkudni - pedig ott hardcore kommunizmus volt és több ideig is mint nálunk.
A legtöbb ingyenes dologgal csak az a baj, hogy az emberek pont azt ne becsülik ami ingyen van. Most még szívesség és összefogás, a követező sztrájk hullámnál anyázás minden autósra aki nem hajlandó megállni felvenni embereket ha integetnek neki. Ismerjük ezt, először a kisujjad utána már a f...
Mindenkinek van itt mit fejlődnie és ez el kell kezdeni valahogy. Keretet kell neki adni.
A bizalom a legsérülékenyebb dolog, lásd a most kirobbant PPO-s botrányt.
Én is szoktam fuvarozni, és a pontosan (minden tényezővel görgetve számolt) önköltségi szint most 115-125 Ft/km között mozog. Persze ez jármű és vezetési stílus függő.

SUKAT 2010.01.14. 11:47:19

@Senkifia: Es gondolod, azzal hogy leblokkoljak az egesz fovarost megvaltjak a vilagot es tobbe nem lesz sikkasztas es korrupcio?? A soffor meg azert fog nem melle lepni mert kap plusz 25 ezer forintot? A tanarokrol meg ne is beszeljunk vegulis az o kezukben van a jovo generacioja, gyermekeink es unokain...

x23 2010.01.14. 11:48:24

Segítsünk egymásnak szabad autóval: BKV sztrájk alatt használható telekocsi kereső:

ajanlomneked.webege.com/content/bkv-sztr%C3%A1jk-telekocsi-szabad-aut%C3%B3-adatb%C3%A1zis

Irgumburgum 2010.01.14. 11:53:12

Írtam a weboldara is, de nem világos, hogy találnak meg az e-mail címemen lehetne jelentkezni, de nem látszik sehol.
Célzottan is segítenék, de ha nem működik akkor marad a random utas felvétel.

vill 2010.01.14. 12:06:13

@d.z.: Buszmegállóban én se sokat, viszont az 1-es megállójában mindig sokan vannak. Azzal csak az a baj, hogy ott hogy a túróba állok meg utast felvenni? Mert lelki szemeimmel látom, hogy azonnal akadna 4-5 zsírparaszt, aki nemhogy a példámat követné, de még finomabb esetben is küldene a rosszéletű nőági felmenőmbe keresetlen szavakkal. A rosszabb esetet inkább nem vázolnám, de vasággyal vagyok 50 kiló és nő, szóval vizslatarkójú kopaszoknak nem szívesen tartanék rögtönzött előadást a bajtársiasságról és hasonló fennkölt eszmékről. Na, csak azt akartam mondani, hogy Lila Ticoval grasszálok Kelenföld-Árpád-híd viszonylaton reggelente 7 körül, délután meg vissza (Hungária krt., Lágymányosi-híd). Papír kinn lesz, amíg van üres hely, le lehet inteni. Aztán szerintem jövő héttől én fogok integetni, mert kész anyagi csőd lesz már lassan nekem ez az úri huncutság.

Rákospalotai lakos 2010.01.14. 12:19:38

Azt szeretném tudni, hogy sztrájkolnak a buszvezetők, hogyan történik az elégséges szolgáltatás? Rpalotáról (Kolozsvári út, Erzsébet királyné útja) egyáltalán nincs közlekedés! Rendben van, sztrájkolnak a jogaikért, de aki beteg, orvoshoz kellene mennie, gyógykezelésre kellene járnia? Hogyan történik hosszabb távon? Tudott dolog, hogy idős nyugdíjasok, kisgyemekes anyák többségének nincs lehetősége taxira, nincs a család többségében gépkocsi? Erre ki gondol! Csak az, akinek szüksége lenne rá! Sajnos ebbe én is beletartozom, de nem tudom megoldani. Vagy aki beteg, az maradjon az, majd az idő "megoldja" a helyzetét. A média még ezzel nem foglalkozott! Erre nem gondolnak?
Egy palotai nyugdajas.

Irgumburgum 2010.01.14. 12:24:56

@Rákospalotai lakos: Rossz helyen van feltéve a kérdés. Itt most ez nem nagyon érdekel senkit.
Van ami van és ennek enyhítésén dolgozunk önszerveződő alapon.

Sindy Joyce 2010.01.14. 14:06:24

Háááát, nem tudom... Manapság, amikor ember embernek farkasa, engedjek beülni idegent a kocsimba? Pláne, ha az illető cigány? Vagy megállok a megállóban, és szelektálok: te jöhetsz, te nem? Még én lennék a rasszista... Ááá, nem ér annyit az egész...

Volkov 2010.01.14. 14:37:16

@Sindy Joyce:
Ez nem közszolgáltatás, hanem önkéntes alapon szerveződik, mind az autósok mind a gyalogok részéről. Az autós aki megáll, a saját autójában ő a kapitány, és dönti el hogy kit visz el, az hogy, milyen alapon dönt az az ő személyes világnézetétől függ. Tehát azért sem lehet senkit megszólni, ha mondjuk csak fradistát vesz föl, és csak ha zöld-fehér sál van rajta.
Mindenki pedig vállalja föl a döntésének a kvázi következményét, vagy azt hogy a tettei alapján kit hogyan itél meg a többi ember. Ez nem a rasszizmusról vagy kirekesztésről szól.
Sokan ugyanilyen zavarban vannak a jogok és kötelezettségek terén. Pl, ha én egy forgalmi helyzetben, ahol nekem van elsőbbségem, de egyértelműen jelzem, hogy lemondok róla a másik javára (mert mondjuk a gyors vagy biztonságos megoldás miatt nekem igy az ésszerű), az nem azt jelenti hogy aki 6os audival közlekedik ugy értelmezi, hogy a többieknek kötelező az ő javára az elsőbbségről lemondani. Emiatt pl. nem számít bunkóságnak, ha valaki nem enged el, és feltart, ha neki van elsőbbsége.

xingie 2010.01.14. 14:56:35

Engem reggel az Árpád Üzletháznál vett fel egy kedves hölgy. Természetesen mindenki vonakodva nézte őt, amikor kiszólt, hogy merre megy. Nekem meg tökéletes volt az irány és úgy voltam vele, hogy így legalább időben beérek az órámra. Amikor beszállt mondta, hogy direkt így jöttek, hogy figyelték hátha valakit eltudnak vinni és nem is nagyon bíztak abban, hogy valak be mer szállni. Én mertem :)
Az a legnagyobb baj, amúgy hogy nagyon bizalmatlanok az emberek. Rám is kicsit furcsán néztek, amiért bevállaltam, de azért egy hölgy a gyermekével nem éppen keltett bennem félelmet :)

Szóval további sok sikert kívánok ennek a dolognak :)És köszönöm minden kedves autósnak, aki felvesz valakit :)

neni 2010.01.14. 14:59:18

A Villányi út közelében lakom, a Móricz Zs. körtét felé jár a 40-es, a 153-as és a 240-es. de visszafelé már nem. Akinek nincs autója, az gyalog kénytelen megtenni az utat a Fehérvári úti piacról végig a Villánnyi úton. Jó magam 73 éves vagyok, a piacon vásárolt zöldségeket, gyümölcsöt, húst /húsbolt egyáltalában nincs a Villányi úton/ magamnak kell hazacipelni! Útközben igen sok idős emberrel találkozom, megosztjuk egymás között a tapasztalatokat. Pártállásra tekintet nélkül mindenki felháborodottan veszi tudomásul, hogy a BKV-s szakszervezeti vezetők a saját évi kb. 15 millió Ft-os jövedelmükért az emberek ellen hírdetik a sztrájkot. A buszvezetőket kevésbé hibáztatják, de nagyon aljasnak tartják a szakszervezeti vezetők embertelen, saját zsebre történő kapzsiságát! Köszönet annak a kevés buszvezetőnek, akik a megfélemlítés, a zaklatás ellenére védik a gyerekeseket, a nyugdíjasokat, a szegényebbeket, és munkába álltak!

vill 2010.01.14. 15:09:17

@Irgumburgum: Váó! Gratulálok az optimizmusért és idealizmusért. Én meg azt mondom, a zavargások alatt is mindig akad pár alkalomszülte tolvaj, aki betöri a kirakatokat, és elviszi az árut. Én nem is merném vállalni, ha nem az egyik legforgalmasabb úton közlekednék, és csak úgy, hogy az értékeimet biztonságba helyezem.

vill 2010.01.14. 15:11:52

@neni: Ha jól tudom, azok a járatok közlekednek, amiket alvállalkozók üzemeltetnek, ugyanis ők nem sztrájkolnak. De javítsatok ki, ha rosszul tudom.

Cserépszavazás (törölt) 2010.01.14. 17:53:30

Sziasztok!
Nagyon örültem, mikor reggel egy kedves úr Budán felvett és elvitt egy darabon.
A buszmegállónál három autós is megállt, és beinvitáltak néhány embert a kocsijukba.
Innen is nagyon nagy köszönet nekik!
Remélem, holnap is rám mosolyog a szerencse :)

Cserépszavazás (törölt) 2010.01.14. 17:58:06

@Sindy Joyce:
Igen, abból, amit láttam, az nagyjából így volt. Egy kisgyerekes anyuka, egy tinisrác (ők egy kocsiba), két idős hölgy, egy fiatal pár, tehát ki szimpatikus.
Máshol is szimpátia alapján elegyedsz beszédbe valakivel, szerintem ez is hasonló. Én pl. szomorúan néztem az üres kocsikat :)

fly-me-to-the-moon 2010.01.14. 18:18:20

kivettfel@gmail.com
kivettfel.blog.hu
meséljetek!

kegyetlen 2010.01.14. 19:15:30

Tudja valaki, hogy jár-e csütörtök este az 1-es villamos?

Matteo79 2010.01.14. 19:22:33

Tudtommal jár, csak valszeg picit ritkábban és zsúfoltabban.

Matteo79 2010.01.14. 19:30:15

Egyébként tök izgi volt utasra vadászni reggel, volt egy-két vicces szitu, de holnap már tapasztaltabb leszek.
1. Srác sétál középen a villamossineken. Mögöttem senki, ezért megállok pici duda és mutogatom a táblát. A srác meglepődik majd átmegy az úttesten a járdára. Azthitte azt mutatom hogy húzzon a járdára :)
2. Néni áldogál buszmegálló mellett a járda szélén, megállok, erre nem hozzám jön hanem átsétál az úttesten a túloldalra :)
3. Erzsébet híd lábánál 86-os buszmegálló, lány ücsörög, megállok mutogatok, odajön, meglepődik, behuppan mellém, majd mondja, hogy a hídon szeretne átmenni, nohát pont nem az volt kiírva a táblámra, szóval köszi bocsi kiszáll.
4. gellért tér 86 os buszmegálló.
Két nő álldogál, megállok, mutogatok. Meglátják, örömködnek, odajönnek, ablak le. Mondom elvisz, mondják vidáman, hogy tökjó meg minden de jönnek értük.
5. Kiraktam a direkciókat a colabsra, felhívnak, sikeres és kellemes fuvar.

manfréd3 2010.01.14. 20:20:45

Látom nem vagyok egyedül az utasok gyüjtögetésében, már az első naptól kezdve reggel és délután teltházzal közlekedek. Szerencséjükre 6 embert tudok furikáztatni. Mondjuk vannak érdekes emberek - egy példa- a nénike meg volt sértödve, hogy nem vittel be a fehérvári piacra vásárolgatni, persze nem is arra mentem "hogy milyenek ezek a fiatalok". Holnap vagyis minden nap Fehérvári út-Tétényi út-Karolina-Alkotás-Moszkva tér utvonalon közlekedek ha valakit érdekel figyeljen egy kék galaxyt. Azt azért hozzá kell tenni, hogy már a vegyész utcánál tele vagyunk.

Matteo79 2010.01.14. 20:23:01

Király vagy manfréd!

Beküldő · http://mokalista.blog.hu 2010.01.14. 20:55:25

Csak nekem volt mázlim a csúcsforgalomban reggel és este is, vagy ma sokkal gördülékenyebb volt a közlekedés, mint egy átlagos napon? Lehet, hogy a buszok okozzák a dugókat? :)

Matteo79 2010.01.14. 21:16:04

Fura a helyzet, tegnap jó ha 10 autó volt feltorlódva a clark ádám elött észak felé menet, ma meg a platánig állt a sor.

nyarga 2010.01.14. 22:58:54

Én már kedd óta hordok embereket, elsőre kicsit furcsa volt megállni a buszmegállóban és leszólítani a népeket, igazán nem szokásom :) De már jól megy, tökéletestettem a rendszert, hogy melyik buszmegállókban álljak meg, még a szemetet is kisöpörtem a hátsó ülésről, hogy többen beférjenek. Hülyeségnek hangzik, de nekem óriási élmény, hogy idegenek állnak kedvesen szóba egymással, mi mindig jókat beszélgetünk a kocsiban. Szerintem jót tesz ez a bizalomnak, akár sofőr vagy, akár utas.
Karácsonykor hallottam a rádióban, hogy annak idején Gobbi Hilda szentestéken, amikor leálltak a buszok, kiállt a wartburgjával és csak úgy felvett idegeneket és elvitte őket oda, ahová kérték. Hát ha neki nem derogált, nekem se fog :))

FmaXx 2010.01.14. 23:13:19

Nekünk sajnos nem működött a system 21:30 körül a körúton :( Páran megnéztek ugyan, meg szorgalmasan integettek, de semmi :) kénytelenek voltunk sárgakígyóval menni :) A Taxis megállt ugyan, de közölte hogy pénzért bárhova elvisz ... Holnap reggel megpróbálok eljutni az Örsre :D Budáról ;) Yóóó lesz :D

Ecotrans 2010.01.15. 00:30:00

Grand Voyagerrel (7személyes) megyek reggel dolgozni.
Ezen az útvonalon : Pólus center - Szentmihályi út - Újpest központ - Városkapu - Váci út - Teréz körút.
De nem fogok felvenni senkit, mert amikor egyszer lerohadt a verdám az út közepén, egyetlen paraszt sem segített félretolni a busz útjából csak ordítottak lefelé hogy takarodjak az útból.

Kivétel a kisgyermekes szülők. Na őket szívesen bárhová.

DCS. 2010.01.15. 08:57:22

hát nem tudom, ez mennyire működik. én Budakesziről járok, ott nem igazán tűntek segítőkésznek az autósok. egy sem állt meg, hogy elvihet-e valakit. legfeljebb akkor állnak meg, ha egy ismerőssel megbeszélték, hogy ott felveszik. de azonkívül mást nem visznek. a volánbuszokra meg már nem lehet felférni :(

Tompkins 2010.01.15. 09:13:48

Nagyon is működik!!!
Én szintén Budakesziről járok be. Tegnap nyomtattam magamnak egy A/4-es papírt, rajta nagy Moszkva tér felirattal, majd beálltam vele az első buszmegállóba. (Csináltam egy Budakeszi feliratút is hazafelé, de arra végül nem volt szükség...)
Kb. a 6. autó meg is állt, nagyon rendes volt, de csak annyit közölt, hogy ő nem arra megy, de 2 megállóval feljebb tud vinni, ha az segít. Szépen megköszöntem, de ez nem lett volna elég...
Aztán a 10. autó felvett, és levitt a Hűvösvölgyi útig (ő csak addig ment), majd ott újra kiálltam a kis táblámmal, és szintén 10 autó sem ment el, mire megállt 2 fiatal, és elvittek a Déli pu.-ig. Onnan meg már megy a metró.
Ezúton is nagyon köszönöm mind a Suzukis bácsinak, mind az Audis fiúknak!!!

U.i.: Tegnapelőtt meg én is kocsival voltam bent, és felvettem, akit csak tudtam.

Palkovics Ede 2010.01.15. 09:16:37

Nem tudja valaki, hogy be lehet hajtani a bkv engedélyével az Etele téri végállomásra? Ott rakom ki mindig az embereket a leszállóhelyen, a buszsofőrök meg furcsán néznek.:-)
Ott nem veszek fel embereket, mert járnak a buszok, hanem a 19-es 49-es villamos végállomásánál (ahol a lángosos van, reklám:-)) csomagos embereket, akik többnyire turisták, diákok, és nem tudtak tájékozódni a sztrájkról.

Miizu 2010.01.15. 09:24:20

Ma reggel énis írtam kis táblát, szinte azonnal felvettek :))))

ozone 2010.01.15. 09:30:33

@Forest: Hol élsz? Nem a taxi olcsó, hanem a benzin drága. Ráadásul a mai autók mondjuk fele annyit fogyasztanak, mint hajdanán, azonos költséghányad mellett teljesen logikus, hogy most egy liter benzin árán nem egy, hanem kettő kilométert mehetsz.

FmaXx 2010.01.15. 09:57:34

Nos! Reggel nemvolt szükségem az előregyártott táblára :) Na hazafelé megint bevetem a BUDA verziót :D :D :D

Este 6fele Kistarcsáról valaki Budára?

kisgalád 2010.01.15. 11:02:02

@hagyma: sajna kis hazánkban nem olyan jók a fizetések, hogy a taxi mint alternatív közlekedései megoldás legyen mindenkinek, vagy legalább a többségnek. Ezen kívül a tömegközlekedési járművek se kifejezetten megbízhatók (ld.: kigyulladó, lerobbanó, széteső, évek óta nem javított buszok) ezért a jó magyar ember úgy oldja meg ahogy tudja. Így :)))

Egyébként már tegnap is vették fel ismerősömet utcán.:)

Nem egészen ide tartozik, de ez a mentalitás hál istennek él még nálunk. Nyáron mentem Volánnal Visegrádra a nagynénémhez. A busz lerobbant kb. Dunabogdány magasságában. Köv. busz 1 óra múlva indult, én még 4 megállóra voltam a céltól ami távolsági busznál nem kevés. Rutinosabb utastársak rögtön kivonultak a busz mögé, ujj feltart. Autósok közül majdnem mindenki megállt, olyan is volt aki Esztergomig kapott fuvart. Aki engem felvett, mondta, hogy ő igazából itt lakik a faluvégen, de nem tesz semmit, elvitt Visegrádig.:)) Egy fillért nem volt hajlandó elfogadni. :)

Szóval hajrá, stoppoljatok bártan, mert ha baj van még mindig tudunk segíteni egymásnak, és ez jó!

Montegobay 2010.01.15. 13:03:06

Örülök, hogy ma segíthettem egy fiatal csajszinak, aki pont vizsgázni ment! 3 órával előbb indult el a biztonság kedvéért. A XVI. kerületben vettem fel egy buszmegállóban, ahol már több, mint háromnegyed órát ácsorgott. Amikor megkérdeztem, hogy segíthetek-e rajta, az volt az első mondata, hogy "de nincs pénzem"! Mondjam azt, hogy sértésnek vettem? :) Azonnal beültettem a kocsiba, és rohanva vittem az úti cél felé. Sajnos az ilyen szerényebb típusú emberkék maguktól nem nagyon mernek stoppolni, pedig Ők duplán megérdemlik a segítséget! Persze nem hallott erről a "bkvpótlós" kezdeményezésről sem - örülök, hogy segíthettem!

Montegobay 2010.01.15. 13:09:55

Egyébként már régebben is többször eszembe jutott - a sztrájktól függetlenül, hogy reggelente és délután visszafelé is tudnék magammal embereket vinni (Bp-en belül), de nem tudtam rá megoldást. A telekocsi szolgáltatás akkor még nem volt Budapesten belüli, a megállóban pedig zsír hülyének néztek volna, nincsenek hozzászokva az emberek.... Szerintem folytatódhatna a colabs.hu/bkvpotlo rendszere a hétköznapokban is, mert nagyon ésszerűen van kitalálva!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.01.15. 13:56:56

Álltak tizen a megállóban, a végállomás felé mentem. Egy ember volt hajlandó beülni. 20 erce várt, nem lehetett tudni, mikor jön a busz. Másik irányba tizenöten voltak a megállóban és csak hárman voltak hajlandók beülni hétüléses kocsiba. Három éves kocsi, én is jól voltam öltözve, nem értem, mitől félnek.

Gumimaci_63 2010.01.15. 14:01:40

@A nick már létezik: Romániában is divat fizetni a fuvarért, holott pölö én nem kértem el pénzt sosem, erre a stoppos meg volt sértődve, hogy miért nem veszem el tőle a pénzt...

Montegobay 2010.01.15. 14:28:09

Pont ettől! Ha szerényebb és talán szakadtabb autóval állnánk oda, előbb beülnének (nagyobb bizalmat áraszt, persze nem szétrohadt, igénytelen példányokról beszélek). Ahogy olvasgattam többnyire egyszerűbb, kis- vagy középkategóriás népautókkal segédkeznek az emberek - ezeket jobban elfogadják. Mellém sem mernek beülni (nagy kategóriás luxusautó - NEM fekete, sötét üvegekkel!), de ugyanakkor megjegyzik, hogy mennyire gazdaságtalan és visszatetsző egyedül utazgatni nagyméretű autókban....

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.01.15. 15:04:01

@Montegobay: Piros VW Touran, olyan mint egy nagyranőtt szuzuki. Egyáltalán nem félelmetes, női autó. (Nem is adják meg neki az elsőbbséget.) Pulóverben voltam, nem öltönyben.

Bezzeg, mikor a PEPSI logós kiskocsit vezettem, mindenki előre köszönt a kereszteződésekben. Tudvalevő, hogy az abban ülő 20éves "managereknek" nem drága az élete, sem a kocsija. Évente halálra töri magát valamelyik.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.01.15. 16:30:07

Most láttam csak az ötletet, jó kezdeményezés.
Moszkvába más volt szovjet tagköztársaságban régóta így csinálják, igaz, ott némi alkudozás után fizetnek is valamennyit általában.

Telkiből jövet reggelente én is rendszeresen vittem be Budára a buszmegállóban várakozókat.

horvatherzsi.com 2010.01.15. 16:56:21

A mai napon 180.000 HUf megtakarítást jelentett nekem a BKV-pótló mozgalom! A Raiffeisen Banknál ugyanis ma kellett igényelnem egy fél évi törlesztő-részlet csökkentést, ami havi 30.000. Ám ami pénzben kifejezhetetlen, és egészen megható: ez a csodálatos összetartás, segítőkészség! És a leleményesség! Szállítóim egyébként megjegyezték: több segítségre váró "utasjelöltre" számítottak. Több helyen is kéne nyomatni a ehetőséget!Annyira örömteljes ez a mai nap számomra! Fotókat is készítettem,-tünk, felteszem ide őket később.(Ha jehet) NAGYOK VAGYUNK,MAGYAROK! A SZERETET MINDENT LEGYŐZ!

Egy mozgássérült, könyökmankós "potyautas" :-))

Veér Farkas 2010.01.15. 21:06:10

Budán nem nagyon működik a biznisz. Pedig a legtöbb autóban (100-ból 99) 1 ember ül.

Vikuci 2010.01.15. 22:21:30

Helló Mindenki!
Szerintem ez egy nagyon jó kezdeményezés, már csak bizalom kéne hozzá. Én ma annyira fáztam a Petőfi hídon, hogy még egy sorozatgyilkos-képű autójába is beültem volna... nem jár valaki véletlenül 8 és 9 óra között a Móricz felé Pestről? Én a Corvintól minden nap gyalogolok a Móriczig, nagyon megköszönném, ha segítene valaki! :-)

szekelye 2010.01.15. 22:32:07

@Binsz: 40 évvel ezelőtt sokszor eszembe jutott-hajnalba fagyoskodva a Bazilikai villamosmegállóba,- hogy miért nem viszik el a ázó- fázó embereket -legalább egy darabon- az autósok? (Nem sok fogalamam volt a magántulajdonról 16 évesen)
Most örülök, hogy megéltem, hogy segítenek egymásnak az emberek!
Számunkra a szrájknak az a haszna hogy a város megtapasztalja milyen a békés "hadi" állapot, mi a helyes magatartás egy ilyen helyzetben.

Panzer 2010.01.17. 19:28:49

Szerintem is lehetne folytatni a dolgot akar a sztrajk utani idoszakban is. A modszer lathatoan mukodik (en csak tegnaptol vagyok ujra itthon, de mar volt is utasom delutan), aki pedig fel idegent felvenni, az meg legfeljebb ugyanugy nem all meg, mint ahogy eddig sem.

Nekem pl. a sztrajk utan is kint lesz a kocsin a "BKV-potlo" felirat. :)
süti beállítások módosítása